COPYRIGHT INI BELOG IBU 2014



STATUS



nak honeymoon ke Jakarta plishh..

Wednesday 26 February 2014

Preview - Bee Movie

Assalamualaikum... 

 Tiba-tiba pulak ada segmen preview ko kann... preview-lah sangat... !!


Segmen preview hari ni aku nak preview tentang movie apa aku layan dengan anak-anak hari ni especially Danish. Bila abang-abang pergi skool, tinggallah Danish, Adik Cha dengan ibu je. Kitaorang pulak memang subscribed ASTRO beyond PVR. so bolehlah record segala movie yang kitaorang rasa nak ulang 100 juta kali. So nak di jadikan cerita, Danish ni dia suka sangat ulang movie kegemaran dia sampaikan kadang-kadang satu hari movie yang sama kami layan 2-3 kali ulang tayang. macam mana tu? INI TIDAK ADIL !!! boleh??

Hari ni kami layan BEE MOVIE. Cerita pasal lebah yang mempertahankan hak asasi lebah. Lebah yang bernama Barry ni mempertahankan hak lebah iaitu madu dan menuduh manusia telah mencuri madu dari kaum lebah. Barry membawa kes ke mahkamah menentang manusia dan dalam kes ni Barry menang dan berjaya merampas semula madu. Hasil daripada kemenangan beliau, manusia di haramkan menggunakan madu lebah secara berlebihan sama ada di dalam minuman, makanan sampingan atau kegunaan harian.

Tetapi di sebalik kemenangannya, Barry lupa yang dia sendiri sebenarnya telah melanggar keseimbangan alam. Tiada lebah yang bekerja bermakna tiada lagi pendebungaan. Dan hasilnya pokok-pokok menjadi layu, tiada lagi bungaan segar menghiasi taman-taman dan lebah sendiri kehilangan pekerjaan. Tiada penghasilan madu.

Nak tahu apa jadi lepas tu, korang layanlah sendiri movie ni. Memang best sebenarnya. Ni aku bagi korang layan gambar je lah.. jom layan..










Wassalam..

No comments:

Post a Comment