COPYRIGHT INI BELOG IBU 2014



STATUS



nak honeymoon ke Jakarta plishh..

Friday 7 March 2014

Bertabahlah duhai teman



Assalamualaikum..

Can anyone give me an advice please...?? huhuhu..

Ya Allah, seandainya KAU titipkan ujian buat dia maka KAU tabahkanlah hatinya untuk melalui dugaan-MU.. walau di mana dia berada, aku sentiasa mendoakan agar kebaikan sentiasa bersamanya.. Amin.

Aku tak tahu kenapa, tapi aku rasa seolah Ms Ladybird ada masalah. Macam mana aku tahu? Aku selalu baca status whatsapp dia seolah dia meluahkan rasa sedih yang dia tak dapat nak bendung dalam hati. Tapi perlu ke aku menegur dia dan bertanyakan khabar sedangkan dia mungkin tidak pernah terdetik untuk itu.

Aku menyimpan satu perasaan ingin tahu apa yang terjadi pada Ms Ladybird ni sebenarnya. Dia merupakan anak yatim piatu dan hanya mempunyai seorang adik lelaki untuk berkongsi rasa. Betul dia tinggal bersama keluarga angkat tapi semuanya tak sama kan dari mempunyai keluarga sendiri. Yang aku yakini, dia merindui ibunya.. itu suatu yang pasti.

Aku hanya mampu melihat dari jauh. Tidak mampu untuk melakukan lebih dari itu. Aku tahu mungkin dia membenci aku walaupun sebenarnya aku lah selayaknya menyimpan perasaan itu. Tapi selama mana aku membenci, semakin aku menyayangi teman yang satu ini. Maka aku buang perasaan itu dan sentiasa mengambil tahu apa yang berada di sekeliling dia.

Apapun yang sedang di lalui olehnya, aku hanya berharap agar dia tabah melalui. Seandainya TUHAN bukakan pintu hati dia untuk menegur aku, meluahkan rasa, berkongsi cerita aku pasti menyambut baik kehadirannya. Janji ALLAH itu pasti, kalau di takdirkan dia akan terus berada di antara kami aku redha menerima. Mungkin dulu tidak namun seandainya itu akan memberi manfaat untuk semua dan membahagiakan semua pihak, tidak salah berkongsi kan. Allahurobbi...

Wassalam..

No comments:

Post a Comment